Bioshock.
Na rozdíl od dřívějších ukázek, jež prezentovaly výhradně stabilní základy hry, jako je příběh či celková atmosféra (o tom všem jsme psali v předchozím preview - doporučujeme přečíst), byl tentokrát k vidění i skutečně intenzivní až brutální boj, o jehož zpracování se přeci jen mnozí strachovali. Dnes už je možné říci, že zcela zbytečně, protože úroveň nazvaná „Hunting the Big Daddy“ smetla všechny pochybnosti ze stolu a ještě přilila oleje do ohně nedočkavosti. Čtenáři, kteří sledují vývoj hry od samého začátku jistě tuší, kdo je Big Daddy, okolo něhož se celá mise bude točit. Ano, to je ten nepříjemný chlápek(?) v několikasetkilovém obstaróžním skafandru, který tak ostražitě hlídá tzv. Little Sister – na vzdálený pohled roztomilou sběračku adamitu, jež po přiblížení tak náramně připomíná strašidelnou Almu z F.E.A.R. Pochopitelně i vy potřebujete spoustu adamitu. K čemu? Abyste si mohli pořádně vyrazit z kopýtka přece! Všechny schopnosti od hackování až po nejrůznější bojové techniky jsou jím poháněny.
Ken Levine, mozek týmu, se na začátek prezentace nadšeně rozpovídal o systému výzkumu, který zjednodušeně řečeno dovolí vylepšovat prakticky všechno ve hře – od samotných zbraní až po hrdinovo tělo. To podněcuje experimenty, jež vás zavedou k řešení situací snad až desítkami různých způsobů. Tvůrci vážně chtějí dát hráčům takové možnosti, aby se v tom kterém momentu mohli zachovat tak, jak by to třeba udělali ve skutečnosti. Neradi by jim stavěli překážky omezeným herním designem.
Záblesk geniality je vidět už při vyřizování účtů s Big Daddym. Ještě předtím je ale třeba zlikvidovat zčistajasna se objevivšího Splicera, což je jeden z nejběžnějších typů nepřátel, rozhodně se ale nevyplácí ho podceňovat. Oplývá jedinečnou schopností teleportace, kdy náhle zmizí v obláčku červeného kouře a o několik sekund se objeví třeba za vašimi zády. Nicméně pořád stačí několik přesně mířených ran z brokovnice a je po něm. Jeden brok se však přeci jen minul cílem – a rozpoutává menší ohýnek. Ten se ale nechce nechat zahanbit a roste do nepříjemných rozměrů, kdy ohrožuje i vás. Levine vysvětluje, že oheň se šíří zcela dynamicky a v závislosti na prostředí. Někdy je požehnáním, jindy ale spíše prokletím.